Friday, May 15, 2009

SELAMAT HARI GURU

"Cikgu" satu panggilan keramat. Pertama kali dalam hidup saya dengar panggilan itu apabila saya melangkah masuk ke sekolah untuk menjalani latihan praktikal. Teringat masa kecil.. panggilan itu acapkali saya dengar bila orang memanggil arwah ayah. Kerjaya guru ini memang bukan pilihan pertama saya... Masa dan keadaan yang merubah, antara percaya atau tidak saya kini menjadi seorang guru. Tema hari guru tahun ini" Guru pembina negara bangsa". Jadilah guru di mana-mana. Personaliti seorang guru. Jalan seorang guru, makan seorang guru, kata-kata seorang guru. Tak mustahil zaman dahalu kala guru amat dihormati.. saya masih mencari magic itu sehingga ketemu satu hari nanti.. insyaALLAH.

1 comment:

  1. "Guru Pembina Budaya Bangsa" tu.. tema tahun depan kut....

    "Guru Pembina Negara Bangsa" tu tema tahun ni.

    ReplyDelete